[book review]"БУМ! Приключения на макс на планетата Пльок" - Марк Хадън

Заглавие: "БУМ!Приключения на макс на планетата Пльок!"
Автор: Марк Хадън

Издателство/ Унискорп
Жанр: приключенски, детска

Друго: от Разреваващото предизвикателство
Топчеста оценка: 3 звезди

Първо, което може и да е било само моя заблуда, това не са "приключенията на Макс" и в книгата няма такъв герой. Второ - ако познавате автора заради "Странна случка с куче през нощта" и очаквате история от подобно ниво - недейте. "БУМ " не е лоша, но определено не е "Случка".
Прочетох тази книга като част от Разреваващото книжно предизвикателство, въпреки че я купих преди 4-5 години, скоро след като останах очарована от "Случката" (затова и отправих предупреждение още в началото). Добавих я в графата "детска книга", защото това бе най-подходящото, с което разполагах в момента. И тя наистина се оказа така, с целева група читатели може би до 11-12 години макс (pun intended).
В "БУМ" Джимбо (а не Макс) и най-добрият му приятел се оказват въвлечени в странен и опасен заговор, след като заподозират, че някои от учителите им крият нещо. След като старателно разкодират тайнствения им език и дори проникват с взлом, истината е една - те са извънземни от планетата Пльок, които планират инвазия!. Приятелите, заедно със сестрата на Джимбо и един мотор, чийто собственик не е особено съгласен возилото му да участва, трябва да спасят света и себе си.

Приключенията на децата наистина се развиват доста шеметно. От началния момент, когато нещо привлича подозрението им, се занареждат едно през друго разследване, отвличане и шеметно пътешествие - та чак до планетата Пльок, естествено!. А там - заговори, манипулации и планове. Въобще - много нещо!. А за всичко място нямаше. Книжката е съвсем кратка - не се подлъгвайте от сравнително големия обем визуално. Само разследването на учителите можеше спокойно да заеме това място. Освен твърде забързано, развитието на историята ми беше и много хаотично, а след същинската среща с извънземните изобщо не ми хареса какъв обрат приеха нещата. Като цяло не останах доволна от сюжета.
Спрямо недоволството ми от развитието на историята, доста по интересни ми бяха отношенията - особено в семейството на Джимбо, баща му и сестра му и как те се промениха в течение на книгата- Тук сякаш се прокрадна малко от онзи Марк Хадън, който по-късно така умело и с лекота ще опише характерите в "Случката". А относно бащата, трябва да изтъкна защо още не съм изпратила "БУМ" в купчината "Предай нататък" (уточнение за тези, които не са запознати с тази ми "рубрика" - това са книги, които няма да чета втори път, но това не значи, че са зле). Из книгата се споменават доста кулинарни експерименти - от паметно озаглавената първа глава до множеството опити на бащата на Джимбо около печката и извънземните гозби. Не знам дали съм споменавала (много тайни издадох в това ревю!), но книжните ястия са ми слабост и все още тая надежда, че ще реализирам някоя рецепта от "БУМ".
Това е основната причина да задържам тази книга, защото спрямо очакванията ми по-скоро ме разочарова. Може би на друга възраст щях да съм по-заинтригувана. Имаше много интересни идеи, беше приятно написана и беше пълна с предпоставки да се превърне в чудесен детски приключенски роман; но останах с усещането за подредени, но недоразвити в цялост записки.

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy