[tag]Epic TV show tag


Какво правим като не ни се пише ревю? Точно така, правим тагове! Този специално видях от The Book Psycho и ми привлече вниманието, защото досега не бях попадала на таг за сериали. Вече не ми остава време да гледам толкова много сериали, както преди, но все още те са много повече от филмите, които изглеждам за година. Напоследък сякаш гледам отново любими стари сериали, вместо да наваксвам с новите, но oh well. И тъй като съм ненаситна, (а в блога на Book Psycho той казва, че е съкратил някои от въпросите), потърсих и други варианти и направих колаборация.

Преди да ви представя моя Епичен Таг, ще уточня, че не включих аниметата (защото просто щеше да ми е твърде трудно да избера... може да направя някой път отделен за тях!) и включвах анимационни сериали само където въпросът го изискваше (защото мисля, че и само от не-японски анимационни сериали мога да попълня цял таг). Освен това, за да покрия възможно най-много от любимите си серии, се опитах да не повтарям много.

Най-добър пилотен епизод
Ммм, трудно, трудно, но наградата отива при "Шерлок" на ВВС. Ако ви трябват други причини освен очевидните - Бенедикт Къмбърбач, Мартин Фрийман, перфектно модернизираният класически случай по Конан Дойл, то ето ви още една - "Шерлок" има два пилотни епизода. В първия, неофициален пилотен, който е едва 60 минути, младият Шерлок подскача наоколо в джинси и риза и изгражда един съвсем различен образ от официалния. Ако не сте гледали и двата пилота, поправете грешката. А ако не сте гледали Шеролк.... а.... не знам дали ви завиждам, защото поне сте си спестили проклетото чакане между сезоните. Но не, не ви завиждам. Ще имаме коледен викториански спешъл. Няяяяя!

Най-ужасен пилотен епизод
Пилотният от новите серии на "Доктор Кой". Предполагам, не очаквахте да видите този сериал в такава категория, и аз го обожавам - а Деветият с Кристофър Еклестън според мен заслужаваше много повече любов (и сезони). Но пилотният епизод беше идиотски с тези зли оживели манекени и донякъде разбирам хората, които са се отказали след него.... но наистина трябваше да проявите малко повече търпение, защото става все по-добре и по-добре.

Най-добър финал на сериал:
Пореден труден въпрос. Сякаш повечето ми сериали влизат в някоя от категориите "не е завършен"/"аз не съм го завършила". Реших да дам короната на "Чародейките". Въпреки че за мен без Прю нещата никога не бяха същите, си обичах сериала. Хареса ми как завърши, пък и след това пуснаха "допълнителен сезон" под формата на комикс... който още не съм прочела.

Най-лош финал на сериал:
УТФ? и ЗАЩООО?!? общо взето покриват реакциите ми. Без да се спускам в спойлери, очаквах по-хепи ендинг. Да речем, че донякъде се съобразява с легендата, но толкова други неща в сериала не се (всички обичаме Гуен, каквато си е тук, но ми кажете честно, не се ли изненадахте, когато я видяхте?), така че защо им трябваше да издребняват точно за това?


Любима актриса:
Въпреки че Ейми Понд не е любимият ми спътник на доктора, мисля, че Карън Гилън направи много силна роля.Беше интересно да я видим и извън сериала, в "Пазителите на галактиката", и се надявам да се появи и в други филми и сериали.

Любим актьор от сериал:
Миша Колинс от "Свръхестествено". Дори няма да коментираме сините му очи. Причината, поради която харесвам толкова Миша Колинс, е че в сериала ме кара да рева като разпрана на всяка втора сцена с Кастиел, а извън него - да се смея. Туитърът му е непрестанен извор на оптимизъм, готварското му шоу трябва да го излъчват навсякъде, а благотворителните му кампании са уникални. Една от мечтите ми е наистина да участвам някоя година в Гишуишес (или както там се произнася). Това същество ми е постоянно вдъхновение за писане, бтв.
Най-разочароващо прекратяване:
Тук може веднага да посочим Firefly и Дрезден, но разликата е, че когато ги гледах, знаех, че са прекратени. Не такъв бе случая с "Джон Доу". Отначало мислех, че просто по телевизията са решили да не излъчват втория сезон, но уви - след дълги проучвания се оказа, че такъв няма. Язък за идеята.

Сериал с послание
Повечето си носят някакво послание, но най-силните мисля, че са в Доктора, Стар Трек, и Приятели. Посланието на всичките е толерантност, приятелство и подкрепа, макар да са представени по най-различни начини. Първите два, като класически научно-фантастични серии, използват срещата с нови същества, за да покажат, че при среща с новото трябва да проявяваме любопитство, а не предразсъдък, и не винаги нашият начин е универсално правилен. Приятели с такава лекота боравеше с теми като сурогатното майчинство, осиновяването, хомосексуализма, че според мен трябва да е задължителен за гледане - дори и да не бяха така силни основните му теми - за приятелството и справянето в големия гаден свят. За тези сериали може да се изпише цял пост, защото всеки епизод си има послание.


Най-добро интро:
 Сред номинираните бяха иконичното To boldly go where no man has gone before от Стар Трек, мелодията от Досиетата Х, която те кара да настръхнеш, и също толкова специфична звук от Доктор Кой, оповестяваш появата на Тардис. Да не забравяме и джаз интрото на Джийвс и Устър и зарибяващата песничка от Теория за големия взрив. В крайна сметка обаче дадох това място на интрото на True blood. Който е чел книгите от поредицата, знае, че коренно се различават от сериала - не само като събития, но и като атмосфера. Най-вече като атмосфера - и точно това е уловено в плашещото, но и завладяващо интро, представящо Луизиана в цялата и двулична прелест.
И нарочно няма да говоря за GoT, всички говорят за GoT.






Най-добър женски персонаж
Просто не успях да избера между тези трите! И Пени, и Ейми, и Бернадет създадоха уникални перосонажи, всеки от който е Myth-buster сам по себе си. Първата ми мисъл за тази категория бе за Ривър Сонг, но се старая да не превръщам това в епик Доктор таг


Любим мъжки персонаж:
Трички там, трима тук, за да е честно. Кой не ги обича тези момчета?




Нелюбим персонаж:
Кю от Стар Трек TNG. Въпреки че на него дължим някои интересни епизоди, и към края да го облагородиха малко, това все още е едно от най-досадните същества. Как да не съчувстваш на Пикар и да се присъединиш към фейс-палма?


Персонаж, в който си влюбен/а:
Рори Уилямс. Момчето, което чакаше. Последният центурион. Идеалното човешко същество. Дори не ме карайте да започвам. Просто. Ми. Намерете. Рори.

Най-бързо изглеждане:
"Досиетата на Дрезден" - един сезон (не ги е срам), добра интернет връзка, и най-очарователният призрак/череп. Е, да, и Дрезден и Мърфи не са за изхвърляне. Препоръчвам и книгитe :D




Любим анимационен сериал:
Аргхх, както казах, мога цял таг да напълня с тях! Ами Мишките-рокери? Ами Костенурките Нинджа? Ами Храбър? Ами Били и Манди?!? Сериозно се замислих дали да не избера Уич, защото гледах пак първи сезон миналия месец.
Добре де, спирам се на "Спайдърмен". Тичах всеки ден след училище, за да го гледам и бях супер зарибена, докато не се обърках от различните алтернативни светове.


Сериал, който съжаляваш, че си гледал/а:
"Старгейт:Атлантида". Досадни герои, еднтипни светове, и най-идиотската завръзка евър. Спойлер: утф? Супер напреднала гениална раса, която сама по погрешка провокира еволюцията на цяла гадна раса енергосмучещи същества - и си стои и гледа как те еволюират в продължение на хилядолетия. Сериозно? Колко тъп трябва да си? Не знам, но на мен определено ми трябва нещо повече от Джейсън Момоа, за да изтърпя този сериал, дори и при всичката ми обич към SG-1

Любимо "виновно удоволствие"
"Бедната Настя". Това е единственият сериал, който съм гледала няколко пъти от първия до последния епизод, и освен това имам плюшено мече, кръстено на Владимир Корф. Бтв, винаги съм шипвала Лиза, а не Ана, бът уотевър. Без бой си признавам, че бях, и все още обожавам този сериал, заради роклите, атмосферата, и униформите на хубавците.

 Любима мини-поредица:
Neverwhere - "Никога, никъде, никой", както е преведена на български. Влюбих се в книгата, и представете си изненадата ми, когато видях, че има мини-сериал по нея. Въпреки че бе доста различен - особено откъм образи на героите - от това, което си представях, епизодите успяват да уловят атмосферата, съградена от Нийл Геймън в книгата, а акцентът на Ричард Мейхю е твърде сладък, за да го подминете.
Любим спин-оф:
Не съм гледала много спин-офове, но мисля, че и да бях, "Торчууд" пак щеше да получи титлата. Капитан Джак, все пак. "Торчууд" е спин-оф на "Доктор Кой", и въпреки че започва изключително леко и забавно със златни рибки, шофиращи с превишена скорост, става все по-тежък и мрачен със следващите сезони... точно както Джак, не е ли така? След като някои герои напуснаха сериала, нещата не бяха същите, въпреки че смятам последните сезони за много силни и емоционални... иска ми се просто да забравим, че съществуват, и да се върнем след втори сезон, където просто да се лигавим.

Какво те е срам, че си гледал?
Ъм, не мисля, че ме е срам, че съм гледала нещо. Навремето гледах един-два сапунени сериала (виж виновните удоволствия), но като цяло не ме е срам от нищо, което съм гледала или чела.

Герой, чийто гардероб би искал да откраднеш
Колебаех се между Натали от "Бедната Настя" (ох, тези рокли)... но реших, че няма да е функционално. Затова задигам - наистина богатия - гардероб на Сара Джейн Смит. Придружителка на Третия и Четвъртия (основно), това момиче беше с различни дрехи във всеки епизод, и то какви. За съжаление не успях да намеря достатъчно добри кадри, но толкова съм въздишала по нейните поли, палта и ботуши. Тя ми е модният образ на 70те.

Сериал, в който би искал да участваш
"Доктор Кой". Точка.


Първият ти сериал:
"Доктор Куин - лечителката". Спомням си, че оставах до късно (е, колко късно да е било), за да ги гледам, а образите на Микаела Куин и Съли си останаха емблематични. Някои епизоди са все още супер ярки в съзнанието ми, въпреки че не съм гледала сериала пак - като този с бясното куче, или рака на гърдата. Бтв, а виждали ли сте скорошни снимки на Джейн Сиймор? Не е мръднала тая жена!


Сериалът, който започна последно
"Елементарно" - още един поглед върху Шерлок Холмс. Засега е... окей. Идеята е определено добра, а Луси Лиу като Уотсън е гениално попадение. Самият Шерлок обаче ме дразни отвсякъде, защото дори визуално ми прилича на Мориарти от ВВС - а също и по характер. Освен това, макар че самите криминални случаи да са добри, сякаш остават недоразвити за 40-те минути епизод и набързо смотват решение.
Любимо риалити
 Не гледам риалити шоута. Сериозно, няма майтап. Това се дължи от една страна на факта, че откакто почнах университета, съм щастлив не-собственик на телевизор. Последното риалити, което гледах, бе първият сезон на "Звезди на леда". Наистина бяха страхотни и при следващите сезони надничах по сайтовете да видя изпълненията им, но постепенно се отказах
Любима семейна комедия

"Ти си гевреек"...

Има ли нужда изобщо от обяснение?


Коментари

  1. Blood Ties и Moonlight са още два сериала който мисля, че ще ти харесат, и са от спрените, но заслужаващи нови сезони. И мисля, че щяха да намерят място в класацията.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy